منو

انتخابات شورای محلی ایرلند شمالی

شمارش انتخابات شورای محلی ایرلند شمالی که روز گذشته، پنجشنبه 18 می برگزار شد، از صبح امروز آغاز می‌شود.

انتظار می‌رود شمارش در ۱۱ کانتی برای هر یک از ۱۱ شورا تا روز شنبه ادامه یابد.

در انتخابات از سیستم رای واحد قابل انتقال استفاده می‌شود که در آن رای دهندگان نامزدها را به ترتیب اولویت رتبه‌بندی می‌کنند.

بیشتر بخوانید

در انتخابات امسال نامزدها برای کسی ۴۶۲ کرسی شورا در حال رقابت هستند.

شوراهای ایرلند شمالی مسئول تعیین نرخ ها، برنامه ریزی، جمع آوری زباله و همچنین خدمات اوقات فراغت و پارک‌ها هستند.

انتخابات شورای محلی ایرلند شمالی
نتایج انتخابات شوراها در ایرلند شمالی در سال 2019

در حالی که این یک انتخابات محلی است، در طول بن بست فعلی در استورمونت، بسیاری از احزاب عملکرد خود را در پای صندوق‌های رای به عنوان نشان دهنده حمایت از برنامه‌های گسترده‌تر خود می‌دانند.

میشل اونیل، رهبر شین فین گفت که این انتخابات فرصتی برای رای دهندگان بود تا مجدداً انتخابات مجلس سال گذشته را تایید کنند، در حالی که سر جفری دونالدسون، رهبر حزب اتحادگرای دموکراتیک DUP از رای دهندگان اتحادیه خواست تا پشت حزب متحد شوند تا «به راه‌های پیروزی بازگردند».

بیشتر بخوانید

مجمع استورمونت بیش از یک سال است که به دلیل تحریم نهادهای تقسیم قدرت توسط حزب اتحادگرای دموکراتیک DUP در اعتراض به ترتیبات تجاری پس از برگزیت، عملیاتی نشده است.

در انتخابات مجلس سال گذشته، شین فین از حزب اتحادگرای دموکراتیک پیشی گرفت و برای اولین بار به بزرگترین حزب در استورمونت تبدیل شد.

این حزب جمهوری خواه امیدوار است که این نتیجه را پس از شمارش در روزهای جمعه و شنبه تکرار کند.

شین فین در حال حاضر ۱۰۵ عضو شورا دارد و ۱۶۲ نامزد در این انتخابات معرفی کرده است اما حزب اتحادگرای دموکارتیک در حال حاضر بزرگترین حزب در حکومت محلی با ۱۲۲ عضو شورا و ۱۵۲ نامزد است.

دونالدسون متعهد شده است که تا زمانی که نگرانی‌های سیاسی و تجاری پیرامون چارچوب ویندزور برطرف نشود، حزبش در مورد بازگشت به استورمونت محکم خواهد ایستاد.

حزب اتحاد، که در انتخابات گذشته مجلس سومین حزب بزرگ شد، امیدوار است همان ۵۳ عضو شورایی که در آخرین انتخابات محلی در سال ۲۰۱۹ به دست آورد را حفظ کند.

این حزب فراگیر ۱۱۰ نامزد در ۷۸ منطقه از ۸۰ حوزه انتخاباتی را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید

حزب اتحادگرای اولستر ۱۰۱ نامزد را انتخاب کرد و امیدوار است پس از شکست در انتخابات قبلی مجلس و دولت محلی، این تعداد نامزدها را به دست آورد. این حزب در حال حاضر ۷۵ عضو شورا دارد.

حزب سوسیال دموکراتیک و کاگر حزبی SDLP امیدوار است تعداد خود را حفظ کند. این حزب در انتخابات قبلی شکست خورده است و در حال حاضر ۵۹ عضو شورا دارد و ۸۶ نامزد در این انتخابات شرکت کرده است.

انتخابات شوراها فرصتی را برای احزاب کوچک‌تر که نماینده کمی در مجلس دارند یا اصلاً نمایندگی ندارند، فراهم می‌کند تا صدای خود را در حکومت محلی تضمین کنند.

ندای اتحادگرای سنتی به رهبری جیم آلیستر با ۴۶ نامزد، حزب سبز با ۳۷ نامزد، آنتو ۱۹ و مردم پیشا سود ۱۶ نامزد معرفی کردند.

شورای شهر بلفاست بزرگترین منطقه دولتی محلی در ایرلند شمالی است که ۶۰ عضو شورا در این منطقه باید انتخاب شوند.

اهمیت این انتخابات به این دلیل است که احزاب اتحادیه گرا عنوان بزرگ‌ترین حزب استورمونت را در انتخابات محلی سال گذشته از دست دادند و این فرصتی برای احیای اتحادگرایی است.

منبع: Belfast Live

انتخابات شورای محلی ایرلند شمالی

کدخبر

انتهای پیام/

به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار و تحولات

برگزیت

جنگ اوکراین

جدیدترین تحلیل‌ها و یادداشت‌ها