منو

اوکراین:
جنگ اوکراین: در اوایل، حمله روسیه به همسایه شرقی ایالات متحده را به بزرگترین حامی اوکراین تبدیل کرده بود اما به نظر می‌رسد در حال حاضر اتحادیه اروپا از آمریکا پیشی گرفته است.

زلنسکی در مصاحبه ۸ سپتامبر خود با اکونومیست گفت که تغییر روحیه برخی از حامیان کشورش را احساس کرده است.

وعده‌های حمایتی «تا زمانی که طول بکشد» کم‌کم به صدا درآمد. برخی از متحدان ممکن است ضد حمله کُند اوکراین را دلیلی برای فشار برای مذاکره با روسیه بدانند.

یک روز پس از این مصاحبه، رهبران اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن زبان در مورد درگیری (جنگ اوکراین) کمرنگ شده بود.

با این حال، به جای اظهارات دقیق، آنچه اوکراین واقعاً از متحدان خود نیاز دارد، کمک مالی و نظامی است.

آخرین تحلیل موسسه کیل برای اقتصاد جهانی نشان می‌دهد که اهداکنندگان تعهد کرده‌اند حدود ۲۳۷.۹ میلیارد یورو (۲۵۶ میلیارد دلار) بین ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲ یعنی یک ماه قبل از شروع جنگ و ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳، ، حمایت کنند.

اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها از آمریکا و نهادها و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بودند. با این حال، تعادل بین آن اهداکنندگان در حال تغییر است (نمودار را ببینید).

اوکراین:

آمریکا سخاوتمندترین حامی اوکراین بوده است؛ اما کمک‌های اتحادیه اروپا، از جمله تعهدات بلندمدت، تقریباً به دو برابر مبلغ آمریکا افزایش یافته که از ژانویه ۲۰۲۲ به ۱۳۱.۹ میلیارد یورو در مقایسه با ۶۹.۵ میلیارد یورو رسیده است.

اگر کشورهای اروپایی غیر اتحادیه اروپا مانند بریتانیا و نروژ به این فهرست اضافه شوند شکاف اروپا و آمریکا بیشتر هم می‌شود.

این اختلاف ناشی از تفاوت در رویکرد است. تعهدات کوتاه مدت آمریکا و اروپا – حمایت یک‌ساله یا کمتر – تقریباً برابر است. با این حال، کمک کنندگان اروپایی به طور فزاینده‌ای بسته‌های کمک چندساله را متعهد می‌شوند.

به عنوان مثال، «تسهیلات اوکراین» از سوی اتحادیه اروپا، یک برنامه ۵۰ میلیارد یورویی برای حمایت از بودجه، تا سال ۲۰۲۷ ادامه دارد.

آلمان متعهد شده است ۱۰.۵ میلیارد یورو حمایت نظامی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ ارائه کند؛ و نروژ یک صندوق ۶.۵ میلیارد یورویی برای ارائه کمک‌های نظامی، بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین برای پنج سال آینده ایجاد کرده است.

تعهدات با تحویل متفاوت است – و برخی از وعده‌های اروپایی مشروط به انجام برخی تعهدات توسط دولت اوکراین است.

آمریکا (همچنان در این ماجرا) حیاتی باقی مانده است. مبالغ جمع آوری شده توسط این موسسه شامل کمک‌های مالی، بشردوستانه و نظامی می‌شود.

همه تعیین کننده هستند؛ اما وقتی صحبت از سلاح‌ها و مهمات می‌شود که در میدان نبرد تفاوت ایجاد می‌کنند، آمریکا همچنان از همتایان اروپایی خود را مؤثرتر است.

تعهدات نظامی این کشور تا پایان ژوئیه به ۴۲.۱ میلیارد یورو رسید که بیش از دو برابر آلمان، بزرگترین کمک کننده نظامی اروپا است (نمودار دو را ببینید).

اوکراین:

رویکرد کوتاه مدت آمریکا باعث ایجاد عدم اطمینان می‌شود. چند نامزد در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان پیشنهاد کرده‌اند که آمریکا باید در حمایت خود از اوکراین تجدید نظر کند.

زلنسکی به اکونومیست گفت که فکر می‌کند، دونالد ترامپ، برنده این نامزدی، هرگز چنین نعمت آشکاری را برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فراهم نخواهد کرد. شرکای اروپایی کمتر متقاعد شده‌اند.

منبع: The Economist

کدخبر

انتهای پیام/

به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار و تحولات

برگزیت

جنگ اوکراین

جدیدترین تحلیل‌ها و یادداشت‌ها