منو

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی: شکاف اتحادیه گرایان و عزم شین فین

به گزارش مطالعات اروپا در حالی که کمتر از ۵ روز به برگزاری انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی باقی مانده است، سر جفری دونالدسون از شکاف بین اتحادیه گرایان و عزم شین فین برای به دست آوردن اکثریت در این انتخابات خبر داد.

سر جفری دونالدسون، رهبر حزب اتحادگرای دموکراتیک DUP در اظهارات اخیر خود با اشاره به شکاف بین اتحادگرایان از سیاست نظرسنجی شین فین در مورد مرزهای ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند پرده برداشته است.

وی با گلایه از اتحادگرایان اولستر از گفت و گوی خود با داگ بیتی رهبر اتحادگرایان اولستر و جیم آلیستر خبر داد.

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی

رهبر حزب اتحادگرای دموکراتیک افزود: «من با آن‌ها در مورد همکاری بیشتر صحبت کرده‌ام و از این واقعیت استقبال می‌کنم که برخی از احزاب اتحادیه‌گرا مایل به ترویج و تشویق انتقال رای به سایر نامزدهای طرفدار اتحادیه‌گرایان هستند».

وی با انتقاد از داگ بیتی در اولستر گفت «متأسفم که در حوزه انتخابیه «آپر بان»، داگ بیتی هنوز در مورد تمایل ما برای انتقال آرا از اتحادیه‌ها پاسخ نداده است».

دونالدسون همچنین مشکل اصلی را نه اختلاف در حزب اتحادگرای دموکراتیک بلکه در اختلاف میان اتحادگرایان دانست و گفت که حزبش برخلاف سال دشواری که پشت سر گذاشته است همچنان از اتحاد و انسجام کافی برخوردار است.

آقای دونالدسون همچنین حزب شین فین را مورد انتقادات جدی قرار داده است که محور انتقادات وی به احتمال برگزاری نظرسنجی و یا رفراندوم مرزی مربوط است.

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی

رهبر حزب اتحادگرای دموکراتیک در پیکان انتقادات خود علیه شین فین گفته است این حزب به دنبال پیروزی و سپس برگزاری نظرسنجی مرزی است و این نظرسنجی می‌تواند در مقیاسی گسترده‌تر شامل مرکز، بلفاست، نیز باشد.

وی با بیان این که از این اظهارات و نقطه نظرها پیشمان نیست و عذرخواهی نمی‌کند این رویه را سیاست رسمی شین فین دانسته است.

با این حال این سیاستمدار اتحادیه‌گرا احتمال پیروزی شین فین را منتفی ندانسته و گفته است در صورتی که مری لو مک‌دونالد و میشل اونیل پس از انتخابات اعلام پیروزی کنند آیا کسی اطمینان دارد که آن‌ها نظرسنجی مرزی و تعمیم آن به بلفاست را مطرح نکنند؟

وی گفت: «شین فین معتقد است که پیروزی در این انتخابات به معنای مجوزی برای آنان برای برگزاری نظرسنجی مرزی است که می‌تواند تا بلفاست نیز کشیده شود».

دونالدسون با دعوت از رای دهندگان به انتخاب نامزدهای اتحادگرایان گفت به حزبی رأی بدهید که مسائل زندگی شما را مهم می‌داند در غیر اینصورت باید برای نظرسنجی مرزی آماده شوید.

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی

سخنان آقای دونالدسون در اولین جلسه حزب در سالگرد استعفای آرلین فاستر که اخیرا برگزار شد مطرح شدند.

کدخبر

انتهای پیام/

به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

یک پاسخ

  1. سپاس از مجموعه مطالعات اروپا که بسیار منسجم و عالی مسائل اروپا را پوشش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار و تحولات

برگزیت

جنگ اوکراین

جدیدترین تحلیل‌ها و یادداشت‌ها