منو

طرح برگزیتی حزب کارگر

کی‌یر استارمر از طرح برگزیتی حزب کارگر رونمایی می‌کند

کی‌یر استارمر قرار است از طرح برگزیتی حزب کارگر با تمرکز بر حل و فصل مسائل مربوط به پروتکل ایرلند شمالی ارائه کند و در عین حال تاکید کند که بازگشت به بازار واحد یا اتحادیه گمرکی کاملاً منتفی است.

در نشانه دیگری از تمایل جدید حزب کارگر برای مشارکت در موضوعی که در دوران استارمر تا حد زیادی از آن اجتناب کرده بود، رهبر حزب کارگر طرحی را برای تلاش برای کاهش تشریفات اداری در مورد تجارت، صلاحیت‌های حرفه‌ای و سایر مسائل تنظیم خواهد کرد.

استارمر در سخنرانی عصر دوشنبه در اندیشکده «مرکز اصلاحات اروپایی» هرگونه تغییر عمده را از جمله در مورد عضویت در بازار واحد یا معکوس کردن برگزیت رد کرد و گفت که چنین اقدامی به سادگی باعث تشدید اختلافات و ایجاد اختلاف خواهد شد.

در سال ۲۰۱۶، مردم بریتانیا به تغییر رای دادند. بر اساس عصاره‌هایی که از قبل توسط حزب کارگر منتشر شده است، او باید بگوید که سؤال بسیار محدودی که در برگه رأی وجود داشت – خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا – امری مربوط به گذشته است.

اما امیدی که پشتوانه آن رای بود، میل به آینده‌ای بهتر، عادلانه‌تر و عادلانه‌تر برای کشور بود که به نظر نمی‌رسد تحقق آن نزدیک‌تر از آن زمان باشد.

استارمر می‌گوید که بحث در مورد اینکه آیا بریتانیا باید دوباره به اتحادیه اروپا بپیوندد، به معنای «نگریستن به عقب از روی شانه‌های ما» است و ایمان عمومی به سیاست را به خطر می‌اندازد.

بنابراین اجازه دهید خیلی واضح بگویم: «با حزب کارگر، بریتانیا به اتحادیه اروپا باز نخواهد گشت. ما به بازار واحد نخواهیم پیوست. ما به اتحادیه گمرکی نخواهیم پیوست».

رهبر حزب کارگر افزود: «دلیل اینکه من این را می‌گویم ساده است. هیچ چیزی در مورد بازبینی این ردیف‌ها به تحریک رشد یا کاهش قیمت مواد غذایی یا کمک به رونق تجارت بریتانیا در دنیای مدرن کمک نمی‌کند. این صرفاً دستور العملی برای تفرقه بیشتر خواهد بود، ما را از رویارویی با چالش‌های پیش روی مردم منحرف می‌کند و تضمین می‌کند که بریتانیا برای یک دهه دیگر گیر کرده است».

طرح برگزیتی حزب کارگر

استارمر با تشریح طرحی که برای اولین بار توسط دیوید لامی، وزیر امور خارجه در سایه، در ششمین سالگرد رأی گیری برگزیت در ژوئن ارائه شد، گفت که اولویت اصلی بهبود تجارت بین ایرلند شمالی و بقیه بریتانیا از طریق حذف اکثر کنترل‌های مرزی است.

این امر با یک قرارداد دامپزشکی جدید برای تجارت محصولات کشاورزی و سیستمی برای ورود کالاهای کم خطر به ایرلند شمالی بدون چک انجام می‌شود.

پیشنهادهای دیگر شامل طرحی برای به رسمیت شناختن متقابل صلاحیت‌های حرفه‌ای با اتحادیه اروپا و ترتیبات پلیسی و امنیتی جدید با بروکسل است.

در حالی وی که تاکید می‌کرد که حزب کارگر نمی‌خواهد به آزادی حرکت بازگردد، این طرح همچنین شامل ایده «تدارکات انعطاف‌پذیر تحرک نیروی کار» برای افرادی است که سفرهای کاری کوتاه‌مدت بین بریتانیا و اتحادیه اروپا انجام می‌دهند و برای موسیقی‌دانان و هنرمندانی که تور را آغاز می‌کنند.

جنی چپمن، یکی از همتایان حزب کارگر و وزیر سایه برگزیت، گفت که این طرح تلاشی برای معکوس کردن برگزیت نیست.

او به برنامه صبحگاهی بی‌بی سی گفت: «من فکر می‌کنم این آخرین چیزی است که کشور ما می‌خواهد ببیند. ما از سال ۲۰۱۶ اختلافات زیادی داشته‌ایم. من فکر می‌کنم آخرین کاری که مطمئناً کایر استارمر می‌خواهد انجام دهد این است که هر یک از آن‌ها را دوباره بررسی کند».

منبع: The Guardian

طرح برگزیتی حزب کارگر

کدخبر

انتهای پیام/

به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار و تحولات

برگزیت

جنگ اوکراین

جدیدترین تحلیل‌ها و یادداشت‌ها