منو

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی روز ۵ می‌ در این ناحیه برگزار می‌شود و مجموعاً ۲۳۹ نماینده برای کسب کرسی در استورمونت به رقابت خواهند پرداخت.

از حیث جنسیت ۸۷ کاندیدا در این انتخابات را زنان تشکیل می‌دهند که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش ۲۴ درصدی حضور زنان در این انتخابات را نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۷ در میان کاندیداها ۷۰ نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید

در میان احزاب سیاسی شین فین با ۳۴ کاندیدا بیشترین تعداد نامزدها را به خود اختصاص داده و حزب اتحادگرای دموکراتیک DUP پس از شین فین با ۳۰ کاندیدا در رده دوم قرار دارد.

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی

حزب اتحادگرای اولستر ۲۷ نماینده و حزب اتحاد نیز ۲۴ نماینده را به خود اختصاص داده‌اند.

حزب سوسیال دموکراتیک و کارگر SDLP نیز ۲۲ نامزد، ندای اتحادگرای سنتی TUV ۱۹ نامزد، حزب سبز ۱۸ نامزد، حزب قبل از سود PBP ۱۲ کاندیدا، انتو Aonto ۱۲ کاندیدا، حزب کارگران ۶ نامزد، حزب اتحاد گرای پیشرو PUP ۳ نماینده، حزب سوسیالیست جمهوری خواه ایرلند IRSP و حزب سوسیالیست هر کدام دارای دو نامزد، حزب محافظه کار ایرلند شمالی، آلترنیتیو لیبور کامیونیتی کراس CCLA، تداوم ایرلند شمالی و حزب هریتیج هر کدام دارای ۱ نامزد در این انتخابات هستند.

از میان ۲۳۹ نامزد این انتخابات ۲۴ کاندیدا به صورت مستقل شرکت کرده‌اند.

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی؛ ایدئولوژی و گرایش سیاسی

بر اساس مناطق غرب بلفاست با ۱۷ نامزد دارای بیشترین تعداد کاندیدا است و کمترین تعداد نماینده با ۱۰ نفر برای ایست آنتریم East Antrim ثبت شده است.

بر اساس ایدئولوژی و گرایش سیاسی نیز احزاب سیاسی در این انتخابات را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ اتحاگرایان راست و راست میانه، ملی‌گرایان چپ و چپ میانه و احزاب بی‌طرف.

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی: شکاف اتحادیه گرایان و عزم شین فین

احزاب اتحاد گرای دموکراتیک DUP، اتحادگرای اولستر UUP، ندای اتحادگرای سنتی TUV و حزب محافظه کار ایرلند شمالی با ایدئولوژی راست یا راست میانه از احزاب اتحادیه گرا محسوب می‌شوند و مجموعا دارای ۸۰ نامزد هستند.

انتخابات ۲۰۲۲ ایرلند شمالی

احزاب شین فین، سوسیال دموکراتیک و کارگر SDLP، حزب آنتو و حزب جمهوری خواه سوسیالیست ایرلند نیز دارای ایدئولوژی چپ و یا چپ میانه و ملی گرا هستند که در مجموع تعداد ۷۳ نامزد را به خود اختصاص داده‌اند.

احزاب سبز ایرلند شمالی، اتحاد ایرلند شمالی و افراد قبل از سود نیز بدون جهت گیری اتحادیه‌گر ایی/ ملی‌گر ایی هستند که در مجموع ۶۲ نامزد را در انتخابات معرفی کرده‌اند.

در میان کاندیداها ۲۴ نامزد نیز به صورت مستقل و بدون حزب وارد انتخابات شده‌اند.

کدخبر

انتهای پیام/

به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار و تحولات

برگزیت

جنگ اوکراین

جدیدترین تحلیل‌ها و یادداشت‌ها