منو

رای دهندگان برگزیت
پس از هفت سال از برگزاری رفراندوم 23 ژوئن 2016، رای دهندگان برگزیت می گویند پس از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا نا امید شده اند.

بر اساس نظرسنجی اندیشکده UK in a Changing Europe، تنها ۱۸ درصد از رای‌دهندگان سال ۲۰۱۶ معتقدند که برگزیت موفقیت‌آمیز بوده‌است. با این حال ۶۱ درصد فکر می‌کنند که در نهایت برگزیت نتیجه خوبی خواهد داشت.

هفت سال پس از کمپین رفراندوم، کارشناسان نظرسنجی Public First، از بیش از ۴۰۰۰ نفری که رای خروج دادند، پرسیدند که اکنون در مورد برگزیت چه احساسی دارند. کمتر از یک پنجم آنها – ۱۸٪ – گفتند که خوب یا خیلی خوب پیش رفته‌است، در حالیکه ۳۰٪ گفتند که نه خوب و نه بد پیش رفته، و ۲۶٪ بر این عقیده بودند که هنوز برای پاسخ به این سوال خیلی زود است.

با ماندن تورم در بالاترین حد تاریخ و رکود تولید ناخالص داخلی، اقتصاددانان به طور فزاینده‌ای در مورد تأثیر برگزیت بر تجارت و سرمایه‌گذاری هشدار داده‌اند. با این حال، کمتر از یک سوم از رای‌دهندگان خروج از اتحادیه (۲۹ درصد) معتقدند که برگزیت تأثیر اقتصادی منفی داشته‌است.

در میان آن دسته از افرادی که رای خروج دادند و باور دارند برگزیت به‌خوبی پیش نرفته است، بسیاری سیاستمداران را به خاطر عدم مدیریت مناسب سرزنش می‌کنند. نایجل فراژ، رهبر سابق یوکیپ، اخیراً ادعا کرده که «برگزیت شکست خورده است.»
در این گروه، ۷۰ درصد بر این عقیده‌اند که برگزیت می‌توانست به خوبی پیش برود و تقریباً نیمی (۴۸ درصد) معتقدند که سیاستمداران می‌توانستند آن را به نتیجه برسانند، اما حتی تلاش نکردند.

اجرای تصمیم خروج از اتحادیه اروپا در هفت سال گذشته بارها و بارها باعث ایجاد انشعاب در حزب محافظه‌کار شده‌است. کشمکش بر سر رابطه بریتانیا با اتحادیه اروپا به عزل ترزا می انجامید و به بوریس جانسون کمک کرد تا با وعده «به سرانجام رساندن برگزیت»، اکثریت ۸۰ کرسی را در سال ۲۰۱۹ به دست آورد.

آناند منون، مدیر UK in a Changing Europe، گفت که ناامیدی از نحوه مدیریت برگزیت احتمالاً بی‌اعتمادی به سیاستمداران را تشدید می‌کند.

منون افزود: «در حالی که تعداد کمی از مردم بر این عقیده‌اند که برگزیت به خوبی پیش می‌رود، تعداد زیادی از رای خروج‌دهندگان نیز معتقدند که هنوز برای قضاوت قطعی زود است. بسیاری از آن‌ها معتقدند که برگزیت موفقیت آمیز نبوده است زیرا سیاستمداران آنها را ناامید کرده‌اند. مسئله خطرناک این است که این امر منجر به از بین رفتن ایمان به سیاست و سیاستمداران شود.»

علی‌رغم نارضایتی بسیاری از رای‌خروج‌دهندگان از نحوه مدیریت برگزیت، نشانه‌های کمی در نظرسنجی از تغییر کلی نظر آنان وجود دارد – و شاید به همین دلیل است که حزب کارگر و لیبرال دموکرات‌ها بر موضوع برگزیت در مبارزات انتخاباتی خود تمرکز نمی‌کنند.

اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی – ۷۲٪ – گفتند که حتی اگر علم زمان حال را داشتند، باز هم در سال ۲۰۱۶ به خروج بریتانیا از اتحادیه رای می‌دادند، در حالیکه ۷۲ درصد نیز گفتند که دیگر تمایلی به ادامه بحث برگزیت ندارند.

برگزیت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره دارد. در رای‌گیری عمومی که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد، ۵۲ درصد در مقابل ۴۸ درصد به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای دادند.

منبع: The Guardian

رای دهندگان برگزیت رای دهندگان برگزیت رای دهندگان برگزیت رای دهندگان برگزیت رای دهندگان برگزیت رای دهندگان برگزیت

کدخبر

انتهای پیام/

به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار و تحولات

برگزیت

جنگ اوکراین

جدیدترین تحلیل‌ها و یادداشت‌ها