منو

مقامات بهداشتی دانمارک روز جمعه گفتند کودکان در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال واکسن کووید-۱۹ دریافت می‌کنند.

این تصمیم دانمارک پس از آن اتخاذ شد که اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه این قانون را برای کودکان در محدوده سنی تصویب کرد.

هلن پروبست، معاون اداره بهداشت دانمارک، در یک جلسه توجیهی در روز جمعه تأیید کرد که این کشور شمال اروپا توصیه می‌کند که کودکان ۵ تا ۱۱ساله علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی گفت: «من بسیار خوشحالم که اکنون برای کودکان ۵ تا ۱۱ساله تاییدیه داریم. ما به آن (تأییدیه) نیاز داریم». پروبست گفت: ما هنوز در میانه‌ی یک بحران بهداشتی همه گیر و تاریخی هستیم.

وی افزود: «با تعداد عفونت در حال حاضر بالا، به ویژه در میان کودکان در سن مدرسه، سطح بالاتری از ایمنی در جمعیت در دانمارک مطلوب است».
پروبست خاطرنشان کرد: «بهترین سلاح برای باز نگه داشتن جامعه ما واکسن است. ما میزان واکسیناسیون بالایی داریم و با تزریق تقویت کننده می‌توانیم ایمنی را حتی بیشتر افزایش دهیم؛ اما ما به مصونیت بالاتری در جامعه نیاز داریم».

او افزود: «ما باید از انتقال ویروس از کودکان به والدین به پدربزرگ و مادربزرگ جلوگیری کنیم».

آژانس دارویی اروپا (EMA) روز پنجشنبه واکسن کووید-۱۹ فایزر را برای استفاده در کودکان ۵ تا ۱۱ساله را تأیید کرد که اولین تزریقی محسوب می‌شود که برای این گروه تایید شد.

برخی کشورها پیشتر به واکسیناسیون کودکان توجه کرده‌اند

تنها تعداد کمی از کشورها از جمله ایالات متحده، اسرائیل و کانادا قبلاً به واکسیناسیون کرونا در کودکان کوچکتر اشاره کرده بودند، .
مارکو کاوالری، رئیس استراتژی واکسن در EMA، با استفاده از نام تجاری واکسن، گفت: «خوشحالم که به شما بگویم که Comirnaty از امروز برای کودکان ۵ تا ۱۱ساله تاییدیه دریافت کرده است».

او در یک جلسه عمومی آنلاین گفت: «این بر اساس دوز متفاوتی است که در بزرگسالان استفاده می‌شود، در واقع دوز بسیار کمتری است».

EMA اعلام کرد که کودکان پنج تا ۱۱ساله یک سوم دوز دریافتی افراد مسن را با دو تزریق به فاصله سه هفته دریافت خواهند کرد.

این واکسن در مطالعه بر روی تقریباً ۲۰۰۰ کودک در آن سن ۹۰.۷ درصد مؤثر بود.

عوارض جانبی معمولاً «خفیف یا متوسط» بود که چند روز طول کشید و شامل درد در محل تزریق، خستگی، سردرد، درد عضلانی و لرز بود.

EMA «بنابراین به این نتیجه رسید که مزایای Comirnaty در کودکان ۵ تا ۱۱ساله بیشتر از خطرات آن است، به ویژه در کسانی که شرایطی دارند که خطر ابتلا به کووید-۱۹ شدید را افزایش می‌دهد».

منبع: The Local

کدخبر

انتهای پیام/

به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار و تحولات

برگزیت

جنگ اوکراین

جدیدترین تحلیل‌ها و یادداشت‌ها