منو

به گزارش سرویس خبری مطالعات اروپا به نقل از پایگاه خبری The local دانمارک، آژانس بهداشت اتحادیه اروپا روز جمعه هشدار داد نوع جدید کووید، با نام اومیکرون Omicron که در آفریقای جنوبی شناسایی شد، خطری «بسیار زیاد» برای اروپا به همراه دارد.

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) در یک گزارش ارزیابی تهدید اشاره کرد که هنوز «ابهام قابل توجهی در رابطه با قابلیت انتقال، اثربخشی واکسن، خطر عفونت مجدد و سایر ویژگی‌های نوع اومیکرون Omicron وجود دارد.»

با این حال، خطر کلی که Omicronاومیکرون برای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ) ایجاد کرد «بسیار زیاد» بود.

آژانس مستقر در استکهلم گفت، با توجه به این احتمال که واکسن‌های فعلی ممکن است نتوانند فرد را در برابر آن محافظت نکنند و این واقعیت که ممکن است (این سویه) بیشتر قابل انتقال باشد، «ما احتمال شیوع بیشتر و گسترش آن را در اتحادیه اروپا/EEA را بالا ارزیابی می‌کنیم».

در شرایطی که نوع دلتا در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اقتصادی اروپا در حال ظهور مجدد است، تاثیر معرفی و گسترش احتمالی Omicron می‌تواند بسیار زیاد باشد.

این در حالی است که BioNTech آلمان روز جمعه اعلام کرد که به‌سرعت در حال بررسی این است که واکسن ویروس کرونا که با فایزر ساخته شده است تا چه اندازه در برابر نوع جدید B.1.1.529 شناسایی شده در آفریقای جنوبی دارای اثربخشی محافظتی است.

این شرکت گفت انتظار دارد حداکثر ظرف دو هفته داده‌های بیشتری از آزمایش‌های آزمایشگاهی دریافت کند.

این داده‌ها اطلاعات بیشتری در مورد اینکه آیا B.1.1.529 می‌تواند یک نوع فرار باشد که ممکن است نیاز به تنظیم واکسن ما داشته باشد، در صورت گسترش واکسن در سطح جهان، ارائه می‌کند.

به غیر از آفریقای جنوبی، اومیکرون Omicron در اسرائیل در فردی که از مالاوی آمده است و همچنین در بوتسوانا، هنگ کنگ و بلژیک عضو اتحادیه اروپا شناسایی شده است.

رصد ملی و ممنوعیت سفر

این آژانس از کشورها خواست توالی‌یابی ژنومیک و ردیابی تماس موارد تایید شده را انجام دهند و از مردم خواسته شده است به مناطق آلوده سفر نکنند.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد سویه اخیراً کشف شده یک نوع نگران کننده است.

این طبقه‌بندی، اومیکرون Omicron را به همراه دلتای مسلط جهانی، به‌علاوه رقبای ضعیف‌تر آلفا، بتا و گاما، در دسته دردسرسازترین انواع کووید-۱۹ قرار می‌دهد.

کشورهایی از جمله اتریش، آلمان، فرانسه و دانمارک، برای کاهش سرعت گسترش اومیکرون Omicron در روز جمعه به سرعت پروازها را کاهش دادند.

بازارهای سهام و قیمت نفت نیز به دلیل نگرانی‌ها در مورد این نوع متفاوت سقوط کردند و ضربه سنگینی به اقتصاد جهانی وارد کردند.
منبع: The Local

کدخبر

انتهای پیام/

به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار و تحولات

برگزیت

جنگ اوکراین

جدیدترین تحلیل‌ها و یادداشت‌ها